torstai 23. helmikuuta 2017

Pitkien hiusteni kasvun salaisuus

Mitä tulee ulkonäköön, niin multa kysellään ehdottomasti eniten mun hiuksista. Mulla on ollut pitkät hiukset koko aikuis-iän ja suurimman osan lapsuuttani. Joskus teininä mulla oli ne "muodikkaat" kerroksittain leikatut hiukset ja joskus pienenä tyttönä mulla oli polkka tukka mutta muuten ollaankin sitten aina menty pitkällä tukalla.
 Tiedän että on monia ihmisiä, joilla ei vain hiukset kasva vaikka kuinka yrittäisi. Siksipä ajattelin nyt tehdä tämän postauksen koskien kokonaan hiusten kasvatusta. On olemassa paljon niitä ns. ulkoisia keinoja hiusten kasvatukseen, mutta olen huomannut että parhaiten toimii ne "sisäiset" keinot, eli hiustenkasvuun tarkoitetut biotiini pillerit. Söin pari vuotta niitä perus biotiineja mitä sai hyvin varustelluista marketeista, mutta blondaamisen jälkeen tuntui että hiukseni eivät enää kasvaneet niiden avullakaan. Siksipä päätin että nyt on siis aika siirtyä hieman tujumpiin pillereihin ja tilasin carereparilta parin kuukauden pillerit jotka sisältävät hieman isomman määrän biotiinia kuin ne perus biotiinit. Nämä pillerit ovat tarkoitettu vain ja ainoastaan hiuksille kun yleensähän ainakin ne marketti pillerit on tarkoitettu myös kynsille ja iholle. Mulla nyt on aina ollut hyvä iho ja kynnet eivät hirveästi ole mua koskaan kiinnostaneet joten siksi ei haitannut vaihtaa näihin uusiin pillereihin.
 
choker top & boyfriend jeans

Kun olin noin kuukauden syönyt näitä uusia pillereitä, enkä vieläkään huomannut mitään eroa (kärsimätön kun olen) niin teki mieli heittää pillerit roskiin ja palata syömään niitä vanhoja pillereitä.
 
Nyt kun olen syönyt näitä melkein kaksi kuukautta niin eron huomaa jo selvästi. Ei hiusten paksuudessa, eikä kunnossa mutta nimenomaa hiusten pituudessa. Kai näiden kuuluisi vaikuttaa siihen paksuuteen ja hiusten kuntoonkin mutta pituuteen nämä ovat selvästi ainakin vaikuttaneet. Ehkä mulla on sitten jo niin paksut hiukset kun mulla vaan voi olla, kiitos niiden vanhojen biotiinien. Näitä syödessä ei ole hiukset ainakaan ohentuneetkaan joten nämä uudet pillerit taitavat pitää sen hiusten paksuuden samana kuin nuo vanhat pillerit mutta kasvu on paljon tehokkaampaa kuin vanhoissa pillereissä. 
 
 
Voisin siis sanoa olevani tyytyväinen tuloksiin. Tietysti salaa ehkä vähän haaveilen myös paksuista hiuksista mutta geenit on päättäneet että mä en sellaisia todella paksuja hiuksia saa vaikka söisin mitä pillereitä.
 
toppi ja boyfrined farkut
Paita New Yorker / boyfriend farkut pull&bear
hair care
 
Näitä biotiineja syödään aina kaksi pilleriä päivässä, ja tänään aamulla söin juuri viimeiset (siitä keksin tämän postauksenkin tehdä). Nyt mietin että tilaanko näitä vielä seuraavaksi pariksi kuukaudeksi, vai kokeilenko nyt jotain kolmansia biotiineja. Kenties jotain apteekista saatavia? Marketti biotiineihin en ainakaan enää palaa.
 
 
 Biotiinien lisäksi muita hyviä hiustenkasvatus vinkkejä ovat:
 
- Kaksihaaraisten säännöllinen leikkaaminen.
 
- Hiusten pesuvälin pidentäminen
 
- Hiusten lämpökäsittelyjen vähentäminen
 
- oliiviöljyhoidot (hiero oliiviöljyä hiusten juuriin ja anna vaikuttaa noin puoli tuntia jonka jälkeen pese hiukset shampoolla muutaman kerran jotta kaikki öljy lähtee pois)
 
- Hiusten pitäminen ponnarilla. Kun päänahka on kiristynyt niin pintaverenkierto paranee jolloin hiuksetkin kasvavat nopeammin.
 
ripped boyfriend jeans
 
Toivottavasti tästä postauksesta ja näistä vinkeistä oli apua jollekin! :)
 
Mulle ollaan muuten monesti sanottu että mulle sopisi sellainen long bob kampaus eli suomennettuna pitkä polkka tukka. Oon ehkä vähän liian kiintynyt tähän pitkään reuhkaan joten saa nähdä tullaanko mua koskaan näkemään missään muissa kuin pitkissä hiuksissa :'D Eikö se vähän niin mene että hiukset on naisen kruunu ja niitä tulee kantaa ylpeydellä!
 
instagram: teokeitaanranta
 
Mitä tulee hiusten paksuuteen niin oon aina kantanut pientä kaunaa noista mun veljen paksuista hiuksista.. Miks mä en voinut saada niitä hiusten paksuus geenejä mitä mun isän puolen suvulla ilmeisesti taitaa olla..
 
 
Miten on edes mahdollista että hiukset pysyy tollain ylhäällä ilman mitään lakkaa tai muutakaan? Mulla ne valahtais heti alaspäin.. :D Ehkä miehille on sit vaan suotu paremmat hiukset kuin naisille.


18 kommenttia:

  1. Ihana toi sun paita ja tosi hienot farkut! :)

    www.tanyaewwel.com

    VastaaPoista
  2. Sun hiukset on kyllä niin upeat! ♥ Asu kyllä ihan sun tyylinen :-)

    http://emmikristiinan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Emmi! Haha joo ei vois olla enää enempää mun tyylinen asu :D

      Poista
  3. Just toiseen postaukseen kehuin hiuksiasi, mutta kehunpa tässäkin :) Näyttävät kyllä paksuilta ja hyväkuntoisilta, omahan näyttää hampulta vaalennuksen jäljiltä, mutta on onneksi ulkonäöstään huolimatta kyllä kunnossa. Biotiinia kokeilin joskus, mutta en kai syönyt tarpeeksi että olisi ollut vaikutusta... Tukka onneksi kasvaa luonnostaankin ja kaipa sitä voisi tässä kasvatella, niin ei ukon tarvitse urputtaa :D Hänen silmää ei se long bob miellyttänyt sitten yhtään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) Näihin kutreihin on saanutkin upottaa aika monet hoito aineet ja muut mömmöt että näistä on tullut edes näin hyväkuntoiset mitä nää nyt on. Blondaus on kyllä vihoviimeinen juttu mitä voi hiuksille tehdä mutta minkäs teet kun kaikki muut värit kyllästyttää x)

      Haha joo jostain syystä tuntuu että miehet pitää naisilla aina vaan pitkistä hiuksista! Vaikka siis joillekin sopii paljon paremmin just vaikka long bob malli :D
      Ja mitä tulee biotiiniin niin sitä saa kyllä syödä aika kauan ennen kuin ne vaikutukset alkaa näkymään :) Mun mielestä joskus kun aloin syömään ihan niitä ekoja biotiini pillereitä niin siinä meni ainakin pari kolme kuukautta ennen kuin huomasin mitään tuloksia

      Poista
  4. Sun hiukset on niiin täydelliset *_*

    VastaaPoista
  5. Pitkä tukka on raskas, joten maan vetovoiman vaikutus näkyy helpommin, kuin miesten lyhyessä tukassa. :) Ja kyllä mun mielestä sunkin tukka näyttää suht paksulta!

    Long bob sopisi sun kasvonpiirteille ehkä paremmin, mutta kokemuksesta tiedän että kun pitkän tukan saa kasvatettua, siitä ei mielellään luovu. ;__;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin totta kyllä tuokin :D Ehkä jos mullakin ois vähän lyhyempi tukka niin se vois olla myös hieman tuuheampi.. hmm..
      Aijjaa hauska kuulla että sun mielestä se sopis mulle :D Jotenkin sitä on vaan niin juurtunut näihin pitkiin hiuksiin että ei sitä raaski alkaa lyhentämään koska sitten jos niihin lyhkäsiin hiuksiin kyllästyy niin alkaa taas se pitkä kasvatus prosessi :D

      Poista
  6. Tosi hyviä vinkkejä! :) Söin itse biotiinia pari kuukautta, mutta lopulta mun vatsa ei jotenkin kestänyt vaikka otin aina täyteen mahaan pillerin :( Pitäis löytää jokin uus keino kasvattamiseen<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Jenna! :) Aijjaa ompa jännä :o en oo tainnut koskaan kuulla että noinkin voi käydä. mullakin on tosi herkkä vatsa mutta onneksi näköjään biotiinin kestää.

      Poista
  7. Mä suosittelen ehdottomasti apteekista saatavaa tätä http://apteq.fi/fi/apteq_vita_tuotteet/biotiini_extra/ !! Mä oon huomannut ison eron kans muutamassa kuukaudessa :)

    ♥:llä HENNA M.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitti vinkistä! :) Noita voisin kokeilla seuraavaksi :)

      Poista
  8. Mäkin haluaisin ehkä kokeilla jotain hiustenkasvatuspillereitä, mutta pelkään että valitsen jotkut huijausnapit :DD oon nyt 5v kasvattanut mun hiuksia todella lyhyistä ja leikannut pari kertaa välissä... vielä en ole siis tyytyväinen, sulla on kyllä ihanat hiukset :) ♥︎

    https://sadematilde.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo tiiän tunteen :D Sit ku niitä pitää viel syödä niin kauan ennen kuin tuloksia huomaa niin siks haluiskin varmasti tietää että ne ei oo mitään huijausnappeja :D
      Onnea sulle hei hiustenkasvatusoperaatioon! :) ja kiitos paljon ♥

      Poista